En årsredovisning är inte bara en sammanställning av en organisations räkenskaper och förvaltning för ett räkenskapsår.
Den behöver inte vara årets tråkigaste material från företaget!
Utan är ett sätt att presentera människorna, visionerna och innovationerna som gjorde siffrorna möjliga.
För många företag är en snyggt formgiven årsredovisning bra marknadsföring. Den visar att företaget har respekt för de som läser företagets årsredovisning, från aktieägarna eller analytiker till den potentiella kunden eller leverantören.
Är texten medryckande och formen lockande ökar chansen att läsarens intresse för företaget väcks. Att stärka företagets varumärke med en snygg årsredovisning har därför blivit alltmer populärt, trots att vi lever i en alltmer digital värld.
Förutom färg & form är texten viktig. Vad man skriver påverkar hur till exempel finansanalytiker uppfattar informationen.
heed&heed har producerat eller varit delaktiga i framtagning av årsredovisningar och annan ekonomisk information till bland annat
Svenska Bostäder, Omnilog och Roslagsvatten.
Vill du läsa mer om hur man kan utveckla sin årsredovisning grafiskt och fixa snygga siffror till årsredovisningen?
Här några uppslag från andra företag >>